برچسب ها

نظرسنجی سایت

نظرسنجی سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 7
  • بازدید دیروز : 7
  • بازدید کل : 68033

کفپوش اپوکسی سه بعدی


کفپوش اپوکسی سه بعدی

کفپوش اپوکسی سه بعدی

کفپوش اپوکسی سه بعدی

 

کفپوش اپوکسی سه بعدی یک مدل از کفپوش های تزئینی و زینتی است که در اماکن تجاری و مسکونی استفاده می گردد. این کفپوش ها از لحاظ مواد و ساختار، مشابه همان کفپوش اپوکسی صنعتی می باشند که در کارخانجات صنعتی استفاده می گردد و صرفاً یک لایه برچسب سه بعدی و یک لایه لاک اپوکسی شفاف اضافه دارد.

روش اجرا کفپوش اپوکسی سه بعدی

همانگونه که مطرح شد مهم ترین قسمت کفپوش اپوکسی سه بعدی، نقاشی سه بعدی است که در آن استفاده می گردد و البته می توان از سایر نقاشی ها بدون محدودیت استفاده نمود. در روش اجرا به جهت نصب تصویر احتیاج به یک سطح کاملا صاف، یکدست و تمیز داریم به نحوی که تصویر پرینت شده بر روی کاغذ پشت چسب دار به راحتی بر روی سطح قابل نصب باشد به همین منظور مراحل ذیل جهت نصب و اجرا انجام می گیرد.

  1. آماده سازی سطح موجود و تسطیح آن.
  2. اعمال پرایمر مخصوص بتن از جنس اپوکسی پلی آمید.
  3. اجرا ماستیک اپوکسی جهت پر کردن ترک و خلل و فرج.
  4. اجرا یک لایه کفپوش اپوکسی کاملا صاف.
  5. نصب تصویر سه بعدی دلخواه که قبلاً آماده شده است و یا کشیدن نقاشی مورد نظر در که توسط رنگ های مختلف.
  6. اجرای لاک شفاف اپوکسی بر روی نقاشی نصب شده جهت محافظت از آن.

توضیح 1: در این مرحله در صورتیکه کل سطح زیرسازی شده توسط برچسب سه بعدی پوشانده شود فام کفپوش اپوکسی اجرا شده در مرحله چهارم مهم نیست ولی در صورتیکه نقاشی بر روی سطح انجام بگیرد – توسط نقاش یا توسط شابلن – رنگ کفپوش اپوکسی اجرا شده در مرحله چهارم مهم بوده چرا که رنگ زمینه کفپوش خواهد بود.

توضیح 2: مدت زمان اجرای این بین لایه ها حدود 18 ساعت الی یک روز بوده که بستگی به شرایط دمایی محیط دارد. از آنجایی که شرکت مانا پلیمر تولید کننده کفپوش های اپوکسی می باشد می‌توان با تنظیم فرمولاسیون زمان را تا حدودی کم یا زیاد نمود.

توضیح 3: این لایه با ضخامت حدود یک میلیمتر اجرا شده و توسط گرمادهی حباب زدایی میگردد.

پس از سخت شدن این لایه کفپوش قابل بهره برداری می باشد.

.
کفپوش اپوکسی سه بعدی
.

سایر مشخصات کفپوش اپوکسی سه بعدی

ضخامت این کفپوش حدود 3 الی 4 میلی متر می باشد که یکی از محاسن آن است.

می‌توان هر گونه تصویر سه بعدی دلخواه را نصب کرده و از آن لذت برد.

کفپوش اپوکسی سه بعدی کاملاً آب بند بوده و در صورت استفاده از آن احتیاج به آب بندی اضافه و غیره در کف سرویس حمام و سرویس بهداشتی نمی باشد.

تعویض تصویر نقاشی سه بعدی بعد از هر مدت زمانی به راحتی انجام گیرد بدین نحو که کل سامانه اجرا شده زیرسازی تلقی شده و پس از یک لایه ماستیک کاری نازک مجدد، تصویر جدید بر روی آن نصب و لاک اپوکسی شفاف بر روی آن اجرا می گردد. این امر مستلزم هزینه های مجدد از ابتدا نمی باشد.

مهمترین عامل در زیبای کفپوش اپوکسی سه بعدی کیفیت نقاشی استفاده شده و همچنین شفافیت لاک اجرا شده در لایه نهایی است که در این خصوص، مطلب در سایت شرکت ماناپلیمر وجود دارد.

مدت زمان اجرای کفپوش اپوکسی سه بعدی

همانگونه که ذکر شد اجرای این کفپوش در 5 مرحله صورت می‌گردد و در صورت خرابی سطح ممکن است این مراحل افزایش یابد. لذا به جهت خشک شدن هر لایه و اجرای لایه بعدی حداقل یک روز زمان نیاز است و در مجموع ۵ روز جهت تکمیل نصب کفپوش اپوکسی سه بعدی لازم است که این مدت برای متراژ 1 الی ۱۰۰ متر و بالاتر فرقی نمی‌کند.

مواد مصرفی در کفپوش اپوکسی سه بعدی

  1. پرایمر اپوکسی - لایه اول.
  2. ماستیک اپوکسی - لایه دوم.
  3. کفپوش اپوکسی – لایه سوم.
  4. نقاشی سه بعدی بر روی برچسب و ایجاد نقاشی بر روی لایه سوم توسط دست - لایه چهارم.
  5. لاک شفاف اپوکسی - لایه پنجم.

 

  انتشار : ۲۶ تیر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 1249

کلیه حقوق محفوظ است.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما